1. نگهداری و تعمیرات را تعریف نماید.
  2. روند تکاملی نگهداری و تعمیرات و انتظارت و تکنیک های هر دوره را بیان کنید.
  3. یک دسته بندی از سازمان نت ارایه نموده و مزایا و معایب هر روش را توضیح دهید
  4. عوامل موثر در تعیین نیروی انسانی در نگهداری و تعمیرات رابیان کنید.
  5. نقش آموزش در نگهداری و تعمیرات و چگونگی تعیین نیازهای آموزشی منطبق با نیاز های سازمان را بیان نمایید.
  6. چرا در سازمان های نگهداری و تعمیرات با رویکرد جدید نیاز به نفرات چند مهارته وجود دارد؟
  7. فعالیت های پایه در نگهداری و تعمیرات چیست ؟
  8. کنترل و مدیریت چه عواملی در نگهداری و تعمیرات باعث کاهش و یا حذف خرابی های اضطراری خواهند شد.؟
  9. روش های پیشگیری از عیوب را نام ببرید
  10. روش 5 Why  جهت رسیدن به ریشه مشکلات را با ذکر مثال توضیح دهید
  11. روش استخوان ماهی  Fishbone Analysis را جهت شناخت علل ریشه ای خرابی ها را با ذکر مثال توضیح دهید .
  12. کاربرد رایانه در نگهداری و تعمیرات را توضیح دهید . ویکی از نرم افزارهای اختصاصی آن را نام برده و حداقل بخش های اصلی آن را نام ببرید.
  13. گردش کار و اطلاعات در سیستم های مکانیزه نگهداری و تعمیرات را ترسیم نمائید
  14. حداقل چه اطلاعاتی باید در یک سیستم مکانیزه نگهداری و تعمیرات جمع آوری گردد.
  15. هزينه هاي نگهداري و تعميرات شامل چه سرفصل های هزینه ای میگردد.
  16. منظور از کوه یخ در هزینه های نگهداری و تعمیرات چیست؟
  17. با چه روشهای میتوان هزینه های نگهداری و تعمیرات را کاهش داد؟
  18. یک دسته بندی از تکنیک (استراتژی های) نگهداری و تعمیرات بیان نمائید.
  19. منحنی P-F را با یک مثال توضیح دهید.